בית המשפט: "ניתן לקיים כפרות בתרנגולים כרגיל"

שלמה בן יוסף | צילום: לע''מ No Comments on בית המשפט: "ניתן לקיים כפרות בתרנגולים כרגיל"
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניצחון לעותרים: עתירה שהוגשה כנגד משרד החקלאות שהצר את צעדיהם של מקיימי מנהג הכפרות בתרנגולות קבלו רוח גבית בבית המשפט שפסק כי יש לאפשר לנהוג ככל שנה ושנה.

השופט אברהם יעקב נימק וכתב כי "אני ער למצוקת מקיימי מנהג הכפרות ומורה כי העותרים יהיו רשאים לקיים את מנהג הכפרות כפי שקיימו אותו עד היום. אינני רואה כל עיגון חקיקתי המלמד על שינוי הוראות התקנות ורשאים העותרים לנהוג בכפוף לאותן תקנות כפי שנהגו עד היום. מגדלי התרנגולות יהיו רשאים לנהוג כפי שנהגו עד היום, ככל שהדברים אמורים במנהג הכפרות ליום הכיפורים הקרוב".

עוד כתב השופט כי יש לזכור שהדין לא השתנה ואם אותם מגדלים היו רשאים לתת בעבר תעודות משלוח שלא למשחטה לצורך מנהג הכפרות הם רשאים להמשיך ולעשות זאת לצורך מנהג הכפרות ביום הכיפורים הזה בלבד".

העותרים אמרו לכלי התקשורת כי "בית המשפט הוציא לאור את הדבר הפשוט מכל, לאפשר ליהודים בארץ ישראל לקיים מנהג קדום כמסורת אבות בערב יום הכיפורים. אנו מברכים את משרד החקלאות על כך שקיבל על עצמו להסדיר את המנהג החשוב גם בשנה הבאה בדרכי שלום".

עו"ד שמחה רוטמן אומר בתגובה כי "בית המשפט הורה למגדלי העופות לנהוג כמו שנהגו כל השנים כדי לאפשר את מנהג הכפרות. אנו שמחים על כך שהעניין סודר ומקווים להסדרה קבועה לשנים הבאות".



0 תגובות